Dolandırıcılık Suçu ve Cezası (TCK 157 ve TCK 158)

Dolandırıcılık suçu ve cezası temel ceza kanunumuz 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun TCK 157 ve TCK 158. Maddelerinde; Basit dolandırıcılık ve nitelikli dolandırıcılık olarak iki ayrı başlık altında düzenlenmiş bir suçtur. Bu ayrımda failin kulanmış olduğu hileli ve aldatıcı davranışın ağırlığı ve kullanılan yöntemler dikkate alınmıştır.

Kasten Yaralama Suçu ve Cezası

Kasten basit yaralama suçu ve cezası TCK 86/1, 86/2 ve 86/3 maddelerinde düzenlenmiştir. TCK 86/1 maddesinde suçun temel şekli, TCK 86/2 maddesinde suçun daha ağır cezayı gerektiren halleri; ve son olarak TCK 86/3 ve alt bentlerinde ise basit yaralama suçun nitelikli halleri düzenlenmiştir.

Ortaklığın Giderilmesi Davası

Paylı mülkiyet veya elbirliğiyle mülkiyet nedeniyle doğan ortaklığın sona erdirilmesi amacıyla açılmaktadır. Uygulamada en sık karşılaşılan örneği ise miras nedeniyle gerçekleşen ortaklığın giderilmesidir. Bunun dışında cebri icra ile satış sonrasında edinilmiş bir mala ait ortaklık durumlarında ortaklığın giderilmesi İzale-i Şuyu davası açılabilmektedir.

Muris Muvazaası Nedeniyle Tapu İptal Davası

Muris Muvazaası nedeniyle tapu iptal davası uygulamada daha çok mirastan mal kaçırma davası olarak da bilinmektedir. Muvazaa davalarında miras bırakanın asıl amacı diğer varislerden mal kaçırmaktadır. Genellikle miras bırakan ile varislerin bir veya bir kaçının anlaşarak başvurdukları bir yoldur.

Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Boşanma davası; evlilik birlikteliğini herhangi bir sebepten dolayı sona erdirmek isteyen eşlerin başvurmuş olduğu hukuki bir yoldur. Evlilik kararının alınması ne kadar zor ise boşanma konusunda da karar almak eşler için zor bir durumdur. Buna rağmen boşanma nedenlerinin bir veya bir kaçının varlığı evlilik birlikteliğinin sürdürülmesini imkansız hale getirebilmektedir.